Wyniki lepsze od oczekiwań

24 września 2013
Zamknij formularz
*
*
*
Twoja wiadomość została wysłana.
Dziękujemy.

Wyniki finansowe Stadionu Narodowego za okres 1 – 7.2013 są o 5 500 000 zł lepsze od założeń biznes planu – zaakceptowanego przez Ministerstwo Sportu i Turystyki dokumentu, który był podstawą dla umowy operatorskiej podpisanej z PL.2012+.


Osiągnięcie tego wyniku było możliwe dzięki zrealizowanym działaniom, których efektem były przychody wyższe o 3 100 000 zł, a koszty niższe o 2 500 000 zł w porównaniu z założeniami biznes planu. Od początku roku 2013 Stadion Narodowy odwiedziło 1 000 000 gości (od otwarcia ponad 2 000 000) – stał się dzięki temu jednym z najpopularniejszych miejsc w Polsce.


Łączne przychody Stadionu Narodowego w okresie 1 – 7.2013 wzrosły do poziomu 10.602 mln zł (w porównaniu z 7.552 mln zł zakładanymi w biznes planie) – w styczniu, w momencie rozpoczęci pracy przez PL.2012+ przychody miesięczne Stadionu wynosiły zaledwie 140 tys. zł. Koszty funkcjonowania Stadionu Narodowego, dzięki związanym z optymalizacją działalności obiektu, zostały zredukowane przez PL.2012+ do poziomu 20,5 mln zł (w porównaniu z 23 mln zakładanymi w biznes planie).


Dynamiczny wzrost przychodów


W najważniejszych kategoriach przychodowych wyniki finansowe za okres 1-7.2013 przekroczyły założenia biznes planu – miało to kluczowe znaczenie dla osiągnięcia lepszego wyniku finansowego Stadionu Narodowego.

Wyższy przychód wygenerowany przez wydarzenia całostadionowe (powyżej 10 000 osób) w porównaniu do biznes planu był efektem:

  • Wdrożenia strategii 360 stopni: 1/3 wydarzeń sportowych, 1/3 wydarzeń rozrywkowo-muzycznych, 1/3 wydarzeń społecznych
  • potwierdzonego kalendarza 19 wydarzeń całostadionowych (w planie 10 wydarzeń) potwierdzonych warunków finansowych związanych z wynajmem Stadionu klientom i partnerom będących wynikiem każdorazowo prowadzonych negocjacji pomiędzy PL.2012+ a organizatorami
Wszystkie wydarzenia całostadionowe organizowane w 2013 roku na Stadionie Narodowym to wydarzenia stricte komercyjne oznaczające każdorazowo korzyść dla areny.

Większy przychód (w porównaniu z biznes planem) z wydarzeń biznesowych został wygenerowany przede wszystkim dzięki:

  • stworzeniu i wprowadzeniu na rynek nowej, elastycznej i konkurencyjnej oferty
  • uruchomieniu Centrum Konferencyjnego na Stadionie Narodowym
  • podpisaniu 139 umów na wydarzenia biznesowe do dnia dzisiejszego (przy planie 100 na całe 12 miesięcy)

Wzrosły również przychody generowane przez pozostałe produkty i usługi oferowane przez Stadion Narodowy, czyli między innymi: oferta dla klientów indywidualnych (wycieczki i inne), partnerstwa korporacyjne oraz wynajem powierzchni.

Lepszy wynik przychodowy w obszarze wydarzeń całostadionowych: 5.099 mln zł w porównaniu do założeń biznesplanu na poziomie 4 mln zł.

Lepszy wynik przychodowy w obszarze wydarzeń biznesowych: 1.802 mln zł w porównaniu do założeń biznes planu na poziomie 1.7 mln zł.

Lepszy wynik przychodowy w kategorii innych produktów i usług:
3.702 mln zł w porównaniu do założeń biznes planu na poziomie 1.8 mln zł.

Podsumowując, całościowe przychody na Stadionie Narodowym w okresie 1-7.2013 były łącznie wyższe od założonych w biznes planie o 3 000 000 zł.
Oszczędności na Stadionie Narodowym

Uzyskanie lepszego niż oczekiwany i zapisany w biznes planie całościowego wyniku za okres 1-7.2013 było możliwe dzięki działaniom, których celem była redukcja kosztów funkcjonowania areny. Oszczędności były możliwe między innymi dzięki:

  • zmniejszeniu kosztów energii elektrycznej
  • zmniejszeniu kosztów utrzymania i konserwacji obiektu wraz przy zachowaniu jego najwyższej jakości
  • optymalizacji procesów (np. liczebność zaangażowanych służb informacyjnych, porządkowych czy sprzątających) związanych z funkcjonowaniem Stadionu podczas największych wydarzeń (powyżej 10 000 osób)
  • optymalizacji struktury operatora

Podsumowując, całościowe oszczędności w pozycjach kosztowych na Stadionie Narodowym wygenerowane przez PL.2012+ wyniosły 2 500 000 mln zł w porównaniu do zapisów biznes planu.

Wyzwania na kolejne miesiące


„Wyników za pierwsze 7 miesięcy naszej pracy na Stadionie Narodowym nie traktujemy dziś jako wielkiego sukcesu, ale jako potwierdzenie, że potencjał areny jest wykorzystywany i może być w dalszym ciągu rozwijany. Utrzymanie pozytywnego trendu będzie w dalszym ciągu naszym priorytetem – będzie to dawało realne podstawy do tego, by potwierdzić rok 2015 jako moment, w którym Stadion Narodowy osiągnie dodatni wynik operacyjny. Mamy też wraz z zespołem pełną świadomość tego, że pozostałe miesiące tego roku będą dla nas ogromnym wyzwaniem pod względem zarządzania i możliwości przychodowych” – mówi Marcin Herra, prezes PL.2012+.

Największym wyzwaniem na kolejne miesiące jest organizacja Szczytu Klimatycznego na Stadionie Narodowym. Oznacza bowiem zamknięcie areny oraz pracę kilkuset osób przez 60 dni 24 godziny na dobę. W tym czasie praktycznie do zera ograniczona będzie możliwość organizacji jakichkolwiek wydarzeń na Narodowym. Potencjał przychodowy Stadionu związany ze Szczytem Klimatycznym jest oparty na możliwości wynajmowania przez PL.2012+ biur dla delegacji z całego świata, które będą obecne na Szczycie – wyniki z tego obszaru działalności zostaną zaprezentowane w październiku, po zakończeniu działań sprzedażowych.

Kolejnym strategicznym projektem, który jest realizowany w 2-giej połowie 2013 roku jest oficjalny proces wyboru partnerów korporacyjnych Stadionu w trzech kategoriach:

1. partner tytularny
2. oficjalni sponsorzy
3. partnerzy biznesowi

Pierwszy konkurs, na oficjalnego sponsora - dostawcę napojów bezalkoholowych zostanie ogłoszony już 25 września. Dodatkowo, po zakończeniu Szczytu Klimatycznego zostanie uruchomiona oferta długoterminowego wynajmu powierzchni na Stadionie Narodowym. Wpływy z tych 2 kategorii (partnerstwa i powierzchnie) będą największą zmianą in plus w 2014 roku w kontekście rozwoju potencjału przychodowego areny.

Raport podsumowujący całe 12 miesięcy działalności Stadionu Narodowego zostanie opublikowany przez PL.2012+ w pierwszym kwartale 2014 roku (po zakończeniu prac biegłego rewidenta).

Pobierz pełen raport z wyników działalności Stadionu Narodowego 01-07.2013

Dodatkowych informacji udziela:

Mikołaj Piotrowski, dyrektor komunikacji i marketingu PL.2012+

785 556 771,
Twitter: @M_Piotrowski
Facebook: www.facebook.com/stadion.narodowy



Artykuły polecane

05 lutego 2014
Informacja spółki PL.2012+: Wynik za 2013 r. lepszy niż zakładany

Zgodnie z procedurami oraz zapisami Kodeksu Spółek Handlowych, do ostatecznego zamknięcia i podsumowania wyników Stadionu Narodowego za rok 2013 niezbędny jest raport biegłego rewidenta.

13 stycznia 2014
Lepszy wynik, premie niewypłacone

Wbrew doniesieniom dzisiejszego Super Expressu żadne premie za rok 2013 nie zostały wypłacone zarządowi PL.2012+ Dodatkowo, nie jest prawdą, że miałyby być one wynikiem organizacji Szczytu Klimatycznego na Stadionie Narodowym.

04 marca 2014
Poland Meetings Destination

Jak przyśpieszyć rozwój przyjazdowej turystyki konferencyjnej w Polsce? Konferencja ekspertów, samorządowców i polityków już 17 marca 2014 na Stadionie Narodowym w Warszawie.